söndag 31 juli 2022

inte så kul




Inte så kul med socker på stora delar av köksgolvet. Så blev det dock i morse när jag klantade till det och tappade ut sockerburken. Får väl vänta att dammsuga upp det till mannen vaknat. Vem vill vakna till ljudet från en dammsugare?

Tidigt i morse när satt där ensam vid vårt köksfönster fick jag nästan känslan av att det var höst pågång. Nu vet jag att det fortfarande är sommar, även om det snart står Augusti på almanackan.


Jag plockade fram ett ljus och satte det i en väl tilltagen ljushållare för sökerhetsskull. Jag vet ju med mig att jag ibland kan glömma släcka ljus. Mycket riktigt när jag kom tillbaka till köket hade jag så klart glömt släcka. Farligt!! Här måste säkerhetsåtgärder tas till.

Igår var det grillat hos Martin och Anna.
Maten suverän och mycket mycket mat över. Dock inte på våra tallrikar.


Glömde helt att fota allt det goda grillade. Kastade mig över käket som om jag aldrig sett mat förr.


Lite mindre efterrätt stoppade jag i mig, men det fanns massor om jag bara orkat.

Idag blir det rester och TV-dag för mannen och mig. Galopp på TV och sen vet i tusan.
Kanske lyssna lite på någon av dessa gamla godingar som inhandlades på loppis igår.


Nostalgi! Tre stycken för ynka 10 kronor, billigare kan det aldrig bli.
Får väl lyssna lite idag. Har även börjat lyssna på en av mina lyssnarböcker jag haft undangömda som skulle till återvinning. Finns 35 styck att välja på så något ska väl passa.

Ha en fin dag därute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar