torsdag 7 juli 2022

lite regn......

Utanför vårt fönster droppar regnet sakta ner. Jo, det har visst regnat en del under natten men nu känns det ganska så lugnt. Regnet behövs så vi tackar för att det kommer under natten.
Vad dagen idag ska innehålla är ännu inte bestämt. Kanske lite loppis, en tur till ett av mina favorit-sommarcafe kanske. Vi får se vad det blir.
Igår blev det Hörby marknad. Länge sen sist. Tre hela år har jag varit utan marknaden.
Måste medge att jag saknat den. Men, har man sett en har man sett alla.  Snabbt avklarat och inga stora inköp. Nånting saknades...men vad???
Fikat fanns ju kvar och såg väl ut som det brukar....


Går väl bra att starta dagen med en räkmacka och en "Dansk"
Som oftast sken solen över både besökare och knallar. Med andra ord det blev en bra dag.

När vi skulle fara hem igen kollade jag med Google maps efter enklaste vägen hem eftersom vi skulle till annan ort än den vi åkte ifrån. Tyvärr valde vi det förslag vi fick. Det blev en "skåne runt-tur" skulle jag gissa. Men nu vet vi till nästa gång.
Då är det väl som man säger........


Människor med dåligt lokalsinne kommer alltid att gå långt.

Hoppas ni får en fin dag alla ni därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar