torsdag 21 juli 2022

värmen fortsätter....

30 grader väntas det bli idag. Så var det även igår. Det är varmt nu!!
Skånska flaggan hissas idag på dess egna dag. Tyvärr har vi ingen skånsk flagga så Svenska flaggan får duga.


Bilden har jag fått låna. Hoppas det är ok.

Så har veckan hunnit till torsdag. Ja, ingen ärtsoppa lär det bli för vår del. Den får allt vänta några månader till. Nä det ska bli rester från gårdagens grillat med vänner. Så ska det bli spelkväll med grannarna. Men innan dess ska en del annat hinnas med. Det blir iväg till Sveriges tredje största stad för att köpa ett pussel, sen lite hämtat på apoteket och en del från dagligvaroaffären innan det blir loppis. Avslutar eftermiddagen gör vi med fika på ett sommarcafé. 
Ganska späckad dag med tanke på värme och allt men det ska nog gå.

Mitt pussel jag la färdigt häromdagen har nu plockats ner i sin kartong och placerat i klädkammaren. Nytt pussel är framtagen och så snart det blir lite svalare blir det till att starta upp.

Jag hoppas ni alla får en riktigt fin sommardag där ni nu än befiner er.
Kanske finns jag här imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar