söndag 24 juli 2022

Julafton




Nä, det är inte julafton idag men om exakt fem månader är det dags. Lite svårt att ta in i denna sommarvärme, men så är det. Vi fortsätter att njuta av sol, värme och lata lediga dagar.

Här hemma är väl allt som vanligt. Livet rullar på sin gilla gång som man brukar säga


 Såja, nu har Guldkatten lagt beslag på min goa TV-fåtölj. Inte ens musen kunde skrämma undan honom. 
Vädret är behagligare idag tycker jag. Under 20 grader men det är helt ok.
Mannen var iväg till Danmark igår med hästen. Det var tävlingar där i går kväll. Spännande  även  denna gång. Inte kan vi väl ha samma tur och lycka som förra veckan då han blev tvåa? Men det blev en fin tredje plats som vi är nöjda med. 

Söndag idag och inga aktiviteter inplanereade för vår del. Får väl ta dagen som den kommer.
Ibland känns det som det var söndag (och semester) alla dagar, vilket det kanske också är för oss pensionärer. Min bästa semester var när jag jobbade. Numera som pensionär har man ju ingen semester. Semester och sommar i all ära men min bästa månad är nog ändå Maj månad. Då börjar liksom livet återvända. Trots allt är det bästa med livet att jag varje dag kan kliva ur sängen och känna mig nöjd med livet.

Det jag känner nu är att jag kan tänka mig en kopp te och ett knäcke.
Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar