torsdag 28 juli 2022

spenderbyxan på

Bland annat for mannen och jag igår på en loppistur.
Det blev både onödiga prylar och betydligt mer än jag tänkt mig. Inget jag egentligen behövde.


En gammal radio med möjlighet för både CD och tape att lyssna på.
Två kastruller, varav en gedigen, tung  koppar och så en handdriven potatisskalare.

Nåja, kastrullerna såg ut att va i fin kvalite och kopparkastruller är mitt liv dé.
Skalaren ska nu få ersätta vår elektiska som vi inte gillar. Används förstås endast till midsommar, men ändå.
Radion är nog den pryl osm jag eventuellt både ville ha och kan ha nytta av.
Nu kan dessa plockas fram ........


34 lyssnarböcker som jag inte hunnit läsa då min förra spelare gick sönder.
Nu blir det mord och inga visor.

Vi han med mer denna onsdag.
Ett besök på Jägersro blev det först på morgonen. Här träffade vi denna pålle



Hon ska säljas men om hom kommer flytta till oss är ännu oklar. En  trevlig häst vad det verkar men en del frågetecken finns. Time will tell.

Innan vi styrde hemmåt gjorde vi en avstickare till mannens son och hämtade äpplen till hästarna.
En avstickare till ICA blev det också och en del oplanerat inhandlades medans det som verkligen behövdes glömdes bort. Det får bli ett nytt besök.

Hungriga och smått trötta kom vi hem och gjorde iordning en både snabb och enkel måltid. Knorr påssoppa och en bit pizza från dagen innan som dessvärre inte bara hade svarta kanter och var helt uttorkad, den var dessutom i likhet med soppan, otroligt äcklig.

Så såg vår dag ut igår. Hur den kommer se ut idag får väl tiden utvisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar