fredag 29 juli 2022

Värmen håller i sig

Att det är varmt tycker även Guldkatten som här söker lite skugga och svalka genom att lik strutsen gömma huvudet.


Alla sätt är ju bra, bara man uppnår målet.

Idag har vi haft lite gäster på kaffe och nybakad rabarberkaka.
Agneta och Kalle kom förbi en och pratade bort en stund.
Med sig hade Agneta två pussel som hon tyckte var i svåraste laget och gett upp.


Nu blir det för mig att försöka. 
Både Agneta och jag älskar pussel och byter stundtals med varandra. Det är så det ska va.

Nästan utan vatten och utan kärlek står den här vid en vägg, väl skymd av bland annat våra cyklar.


Våra försök att ta död på den har visst varit förgäves. Nu blommar den, kanske bättre än nånsin.
Den får väl stå kvar till längre fram mot hösten.

Idag behöver jag inte tänka så mycket på maten, för det är mannen som står för den idag. Ja, det vill säga han friterar pommesen och skär upp en färdiggrillad kyckling..... Gott blir det säkert i vart fall.

Nu ska jag leta fram en bra (förhoppningsvis) lyssnarbok med lagom elaka mord att lyssna på.
Måste ju testa min "nya" radio med spelare.
Nu undrar jag bara vad och vilken.

Får väl säga som Nalle Puh.......

I morgon är en annan dag, då kanske vi hörs igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar