tisdag 20 mars 2012

Tjuvar



Någon stjäl mina ägg........
Tidigt imorse fanns det sju ägg i ett reda, nu i eftermiddags fanns det bara tre ägg. Fyra av de mindre äggen var borta. Vem kan vara så nedrig att stjäla våra och hönsens ägg? Räven?, Råtta?, Rovfågel?, Katt?, Höna eller Ankan?, eller förslag. Jag vet ialla fall inte vem men arg är vad jag är just nu. Känner mej lite på krigstigen........om jag bara finge tag i den rackarn!!
Jag får sätta ut sambon att vakta.........eller nää det kanske inte funkar blir nog svårt att övertyga honom av vikten att försvara äggen. Kanske övervakningskamera???, kanske ingen dum ide´men nää eftersom det måste bli sambon som skall installera kameran tror jag inte han prioriterar just den arbetsuppgiften. Sätta ut vakter kanske.....men vem kan man få till ett sådant uppdrag jag är rädd att inte ens pengar hade hjälpt. Jag får slå mej ner med en god kopp te i mysigaste soffan och tänka på saken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar