söndag 4 mars 2012

Våren är kommen



Igår var det, som jag tycker, årets första riktiga vårdag. Solen sken och det kändes helt fantastiskt. Så fantastiskt att jag begav mej in till trädgårdsförrådet och bar ut krattor, räfsor, korgar och trädgårdshandskar. Nu skulle det börjas. Resultatet blev inte så illa, jag fick krattat hela framsidan från kvistar och bråte som våra stora träd låtit släppa ner på singeln under vintern. När jag sen trött och fortfarande lite röd och varm om kinderna satte mej till bords med några vänner kände jag mej riktigt nöjd med dagen Jag hade också upptäckt att trädgårdsförrådet behövde en uppfräschning så idag blir det till att shopa loss lite på någon trädgårdsavdelning.
Våra två innekatter, 6 månader gamla, var uteför första gången i sitt liv. Nyfikna och lite oroliga smög de runt bland träd och buskar. Öga mot öga med några av våra höns var de inte så modiga. En hel dag på upptäcktsfärd gjorde att även de sov gott och länge när de kom in på eftermiddagen.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar