torsdag 1 mars 2012

Våren på väg


Så var det då redan den 1 Mars. Nog känner man att det är vår på gång trots att vädret idag är lika färglöst som i forna Öst Tyskland om man nu inte menar djupgrått som färg.  Men enligt den väderprognos jag studerat blir det ett härligt helgväder med flera plusgrader och kanske rent av en liten sol. Nu blir det väl till att, som de flesta villaägare med självaktning,  rusa ut i sin trädgård utrustad med all sköns verktyg och redskap för att skipa ordning och reda bland buskar, träd och rabatter. Det är något visst med de första ljumma dagarna på våren för då fylls varenda trädgård med krattor, lövkorgar, sekatörer, trädgårdshandskar och utsläppta  trädgårdsägare.
Det blir en enorm aktivitet. Själv då, nää jag tar det nog lite lugnt, har jag tur behöver jag nog inte kratta undan så mycket utan hoppas istället på att det snart kommer att växa upp och då syns ju inte det som ligger under buskarna .  Trädgårdsarbete kanske inte är min melodi det får bli det allra nödvändigaste.
Jag nöjer mig med att sitta still och lukta på blommorna när den tiden kommer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar