onsdag 13 maj 2015

det gula varuhuset


Jag tror jag har det gula varuhuset att tacka för att jag idag lider av en killförkylning inkl. feber, halsont och hosta. Vad skulle det annars kunna vara som gjort detta mot mig.
Redan 07.30 var det kö framför insläpp. Inte så långt ringlade sig kön men ändå kö. Nu kan man ju undra varför alla har så bråttom inklusive oss.
Var står vi då i denna kö.....ju längst fram. Först!!



De flesta som känner mig vet att jag verkligen INTE  är ett fan av Gekås.
Jag har alltså offrat mig för den goda saken.
 Däremot gillar jag fika. Det vet också alla som känner mig.
Så gör också Anna, som för övrigt var  mitt ressällskap denna dag.
Varm choklad med vispgrädde och marshmallows ingick i hennes tidiga frukost.


Själv nöjde jag mig med en kopp te, vaniljhjärta och nötros.
Är det fest så är det.....


Som vanligt när vi åker så har vi bestämt att det inte är något vi behöver så inköpen blir små.
Men allt eftersom timmarna gick hamnade visst ändå lite som vi tror oss behöva i våra kundvagnar.
Vad är det som händer när man kommer till Gekås???
Saker som man inte visste man behöver eller längtat efter finns med en gång i kundvagnen.


En dag i varuhuset kräver energi och ork. Därför måste det fyllas på med en riktigt ordentlig Thai-buffè. 
När ska man lära.... man KAN bara äta sig mätt ( och det blir man ganska fort)

Vad gäller min killförkylning kan det också vara så att Anna med sitt givmilda sätt låtit mig få del av hennes.
Det var ett evigt snytande hela resan nu när jag tänker efter.
Det måste ha gått åt åtminnstånde en halv regnskog till alla de pappersnäsdukar hon gjorde slut på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar