söndag 10 maj 2015

Vart är vi på väg


Tillbaka till verkligheten. 
Det går inte att hela dagen ägna sig åt nostalgi och sånt som är roligt. Några små små måsten finns det också. Även om just detta måste är ganska så trevligt.
Imorgon bär det ut på, ska vi kalla det, utflykt. Till utflykt vet vi att det brukar passa fint med lite medhavd matsäck. Så även för oss.
Mitt uppdrag var att göra plättar.
Plättarna är gjorda och ska senare packas ner i någon trevlig matlåda och förvaras till mycket tidig måndag morgon när allt ska ut i bilen och färden kan börja.
Mitt ressällskap, som denna gång inte är mannen, har i uppdrag att göra smörgåsar och ta med lite dricka.
Därtill kommer nog lite kexchoklad och kanske någon frukt.
Det blir en härlig tur.
Hur vädret blir bryr vi oss mindre om, vi har ju vår goda matsäck i alla fall.

Vart är vi på väg???
Ja, det kan ni fortsätta att fundera över. kanske berättar jag, eller nää jag tror jag låter bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar