onsdag 20 maj 2015

ganska bra dag ändå




Vad manen och jag hunnit med mycket idag. Sådana dagar känns det bra.

Efter en natt med ganska dålig sömn var det ändå dags att kliva ur sängen så där cirka 06.00 för min del och 08.00 för mannen. 
Han har lite längre sovmornar än jag och det är faktiskt inte orättvist. Han kliver nämligen upp i ottan, redan innan fem på morgonen för då vill oftast Charlie-mannen ut och kolla läget och slå en liten drill. 
Efter så tidigt toabesök med jyckarna är det gått att krypa ner under täcket en stund igen.
Men, idag fick det räcka till åtta för sen var det dags för oss att köra till Trelleborg. 
En del inköp och så ett besök hos svågern.

Vidare i rask takt mot Svedala för ett besök hos svärdottern i deras butik.

Onsdag, brukar betyda träningsdag. För hästarna alltså. Så även denna onsdag. Mannen på plats vid lunch tid och jag själv for iväg till Burlövs Center. 
Några få saker skulle inhandlas ( sticker till Tyskland på några dagar utan mannen).
När benen var trötta och plånboken tom vände jag motorhuven mot Jägersro för att ansluta till det tränande gänget.
På Jägersro var det också inplanerat besök hos två sjuklingar, Heman och Fix.
Hemans öga såg efter omständigheterna bra ut och vi hoppas på snart tillfrisknande.
Fixens ben blev behandlat och även det ser det hyfsat ut.
Lite småprat och fika med tränaren och så in i bilen igen. Mot hemkommunen.
Ett stopp vid matvaruaffären för att inhandla lite förnödenheter och så raka vägen hem.
Hungriga och lite trötta var det dags att sätta igång med lite middag. Enkelt och snabbt fick det bli idag. Kokt falukorv, senapssås och kokt potatis.....det var det hela. 
Nu sitter jag här och reflekterar lite över dagen.
På det hela en bra dag. Vi är trötta men glada.


 Detta är naturligtvis inget som varken intresserar eller roar er så......Skit i att läsa detta. Glöm alltsammans, kryp upp i TV-soffan och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar