lördag 9 juli 2016

jag skulle kunna packa mina väskor.....




Det regnar och blåser och jag vill ha sol.
Utan några betänkligheter skulle jag kunna rusa ner till förrådet, leta fram våra resväskor, kasta i lite kläder och så iväg. Skulle kunna tänka mig en eftermiddag på denna terrass. Sorlet från glada människor i poolen, barnens glada skratt och där nedanför havet. Det vackra medelhavet.



En drink gör det inte mycket sämre. Bara att välja och vraka, här finns det mesta på vårt favorithotell.


Svalka sig i poolen 


eller välja stranden.



Varför inte stanna till i hotellträdgården för en nygräddad våffla, glass eller bara en öl.


På väg upp för en kortare siesta kan man stanna till och ta med sig en frukt. Såå härligt frukten smakar här. Varm och solmogen. 



En kopp te eller kaffe i konditoridelen är ett måste så här på eftermiddagen. Men?; inte sitta och somna vid bordet.
Det är dags för siesta!


Ja, så vill jag ha det, men istället är det regn, blåst och 17 grader som gäller just nu. 
Fast varför klaga, vi har det ju bra. Men drömma och tänka tillbaka kan man ju.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar