tisdag 11 december 2018

en lisa för själen




Att en tidig morgon ensam sitta här vid mitt frukostbord med en kopp te är verkligen en lisa för själen. Utanför är det mörkt och lite kallt. Längre bort ser jag bilarna som förmodligen nu är på väg till någons jobb, dagis eller annat av vardagens måsten.
Själv måste jag ingenting. Jag är pensionär och det är jag både glad, tacksam och stolt över.


Vad denna dag har att erbjuda kan jag inte vara säker på, bara aningar. Något är redan inplanerat, som ett besök hos veterinären med en av hundarna. Nä, han är är väl inte sjuk eller skadad direkt, mer en hälsoundersökning skulle man kunna säga.
Lite shopping med mannen , men för övrigt ett oskrivet blad. 
Jag tänker på många av mina nära och kära nu på morgonen och hoppas att dagen blir bra för både er och andra. 
Ta det lugnt i trafiken. 
Om ni vill kanske vi hörs senare eller i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar