måndag 3 december 2018

mätt och trätt....


Kanske inte alla förstår vad jag försöker skriva, men det betyder att jag är både mätt och trött (dialekt).
Jag och några tjejkompisar (läs tantkompisar) har käkat julbord idag. Tänk att man aldrig lär sig. Man kan ju bara äta till man är mätt. Om man nu inte tvingar i sig ännu lite mer, som jag alltid gör. Det är super gott med julbord men det får jag betala senare i form av magknip, ånger och den eviga lovsången att nästa gång stoppa ätandet betydligt tidigare.


 Här fanns ju allt. åh nu menar jag allt (nästan). Syltor, korvar, pastejer, skinka, rullader  och rostbiff.
Det fanns naturligtvis köttbullar, prinskorv, revben, brunkål, potatisgratäng och Jansson.
För att inte tala om det kanske bästa på ett julbord. Sillen. Med ägg, räkor, lax och andra goa tillbehör.

Risgrynsgröt och saftsås naturligtvis.



Om man så önskade och framför allt orkade var det ostar och kex.


Kaffe/te med pepparkakor och andra småkakor fanns också. Å så lite skumtomtar.

Glögg med tillbehör så klart.
Det mesta provades med godkänt. Är det underligt att man känner sig både mätt och trätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar