torsdag 27 december 2018

så var det över......

Så mycket stök och förväntningar. Så mycket mat. Så mycket besök och gäster. Så mycket paket som bytt ägare. Så mycket glädje. Så mycket sorg, förtvivlan och oro. Så mycket känslor.
Jo, så är ju julen för många. Kanske inte allt på en gång men julen går oftast inte obemärkt förbi.

Själv har jag (och mannen) haft en i förhållande lugn jul. Vi har ätit gott och mycket. Träffat de människor som vi vill träffa och som vi gillar högt. Tycker det varit en fin jul. Till och med fick vi njuta av en vit jul. Snö både lille jul och julafton. Det är vi skåningar inte bortskämda med på hemmaplan.

Nu är det vardag igen och det  börjar så smått stabiliseras. Fast det är bara en kort andhämtning. Om några dagar är det dags för årets nästa stora helg. Nyår!
Det tar vi då. Idag blir det soffhäng för min del. Mannen har hästbestyr så jag har Tv-soffan för mig själv. Det ska jag nog stå ut med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar