torsdag 10 mars 2022

vinterkallt

Kallt som attan är det idag. Mannen och jag tog en kort promenad med lånehunden, men det sved lite i kinderna. Lånehunden kommer vi att träffa ikväll igen, vi ska sitta hundvakt då.

Varje dag letar jag efter lite vårtecken, jodå de finns och kommer snart att explodera 



I vår lilla trädgård försöker vårblommorna sitt allra bästa för att pigga upp. Knoppar nu på påskliljorna.Mycket suddig bild men det var nog kölden som gjorde fingrarna stela och osmidiga.
Vi har också inhandlat vårens första penseér. När de blir utplanterade blir en anna fråga. Visst, penseerna klarar kylan men inte jag.


Dessa färger blev det i år. Svårt att välja när utbudet är stort.

Lite om värdelöst vetande......
1966 föreslog språkvetaren Rolf Dunås, som första person, ordet Hen som könsneutralt pronomen. Vad jag känner till används väl inte ordet så där enormt mycket mer. Rätt eller fel, vad vet jag

Nä, nu ska jag pussla en stund sen blir det power nap på soffan.
Tänk så lat jag blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar