fredag 11 mars 2022

lat fredag

Vårsolen skiner men vinden är bister.
Jag har ont i ryggen men hoppas på snar bättring. Det är kanske inte optimalt att kliva högt upp på hyllorna och leta efter "rätt" pussel. Nu får jag sota för den gärningen.
I går kväll var vi hundvakt åt lånehunden en liten stund. Själv gick jag upp och la mig i sängen eftersom jag hade ryggont. Mannen fick sjäv passa jycken.

Mina ögon kliar ganska rejält idag. Ögondropparna är slut så jag får leta fram en ny förpackning



Jodå, två oöppnade förpackningar hittades. Skönt att ha ett litet lager.

I uterummet är det mycket behaglig temperatur, redan nu på morgonen var det njutbart.
Solstolen står redo och bara väntar på besökare.



Om man nu får nyttja den. Guldkatten har utsett även den som hans ägodel. Här ligger han flera timmar och lapar sol när temeraturen tillåter.

Imorgon ska det bli spelkväll hos oss. Maten har jag redan nu börjat förbereda. Skönt att ligga i fas.
Morgondagen måste jag gå in i tävlingsmoodet och fokusera på uppgiften. Vinna vill jag så klart.

Nu är det fredag och det ska vi fira, men hur?
Blir väl någon gofika till kvällen och så Talang på TV.  Så får det bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar