onsdag 2 mars 2022

jodå, det blev semla





Visst är det härligt med vårens första liljor. Har ingen koll på vilken sorts lilja det är men det spelar mindre roll.
Har sovit betydligt mindre än vad som är bra denna natt. Några få timmar sen upp igen. 
Nu får jag väl göra så gott jag kan för att få denna dag att bli bra och angenäm.

Visst blev det semmlor igår när grannarna va inne på semmelfika och kortspel.



Färdigköpta semlor från City Gross. Ingen höjdare kan jag lova. Torr, kompakt bulle och på det hela ganska smaklös uppplevelse.
Då njöt jag mer av kortspelet. Två parti 500. Vem vann?? Nädå, inte mannen. JAG vann båda. Bra, eller hur?
Idag blir det inget spel, det blir mestadels soffhäng och lite power naps.

Utanför våra fönster skiner solen men det är kallt. Bara några få plusgrader.
Utanför våra gränser råder också iskall kyla mellan människor.
Denna vår har liksom kommit av sig.
Överallt ser och hör man folk som hamstrar, allt från stormkök, nödradio och livsmedel. Är det dags för det nu??


En stor tanke går till Ukrainska folket







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar