fredag 25 mars 2022

helgen närmar sig......



Nu står den här, redo att användas. Våffeljärnet. Jo, det tjänstgorde faktiskt redan igår när grannarna kom över på lite våfflor med tillbehör. Idag blir det bara mannen och jag som ska avnjuta läckerheterna.
På tal om igår......det spelades ju också kort här med grannarna. Vill bara tala om vem som vann!! Jag vann båda spelen!! Nu känner jag mig både stolt och glad. Detsamma kan inte sägas om grannarna som tyckte det var jobbigt att inte få vinna något spel.

Idag går både diskmaskin och tvättmaskin för fullt här på Casa Prelata. Inte nog med det, det blir tvätt i stortvättstugan senare i eftermiddag. Vinterjackor bland annat. Nu hoppas vi på våren.

Så till Guldkatten.... Så fort mannen lämnar huset går katten bananas här. Jamar och springer runt överallt och  letar. Vill inte va ute, vill inte va inne. Så för att trösta honom får jag nog servera honom sin mjukmat och sen ta med honom på lite soffhäng. Kan hjälpa ibland. Vi får väl se. Är han bortskämd? Nää??

Nu har det gått några timmar sen jag började skriva på dagens blogg.
Tvätten som tvättades i morse har nu lufttorkat i solen. Första gången för i år. Luktar så gott.

Två maskiner klara i stora tvättstugan, två pågång och en återstår.
Har också manglat två vita dukar. Blir väl bra till påsken att duka på.

Vi har också fått i oss lite mat. Det serverades äggröra med rökt makrill. Smakade klart godkänt.

Nu har mannen en välbehövlig vila på soffan innan nästa promenad till stora tvättstugan. Ska nog gå bra det här.

Önskar er alla en fin och härlig helg.
Vädret spås bli lite kyligare, men vad gör väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar