tisdag 1 mars 2022

Ny månad



Redan är vi framme vid Mars månad. Dags tänka på de första planteringarna i den lilla täppen som tillhör vår lägenhet.
Vädret har så här långt överraskat oss med en hel del sol, ingen snö men med en icke oansenlig mängd regn.

Klimatet ute i världen ska vi inte orda om här. Det är illa nog som det är.
Ingen vet ju eller kan ana när den där maktgalningen fått nog.  Paralleller finns med Hiltler och andra världskriget. Är det ett tredje på gång?

Det är också fettisdagen idag. Får se om det blir någon semla idag till fikat.


Att sitta i trädet och hålla koll var en av Puffs favoritplatser. Bilden är från 1 mars 2016.
Gillar att kolla tillbaka lite i backspegeln emellanåt. Att minnas. 

Mannen har nu stuckit till stallet medans jag stuckit upp och satt mig vid mitt pussel. Tänk att jag aldrig får nog.

Fick några frågor igår. Här är svaren.
Äter inte: Surströmming
Halvfabrikat jag kan tänka mig: Vet inte
Obehagligt: KRIG och åska
Uppskattar: Ärlighet och sanna vänner

Semlor är inhandlade så det blir lite semmelfika med grannarna senare i eftermiddag. Man ska tillvara alla möjligheter att frira lite. Världen behöver semmelfika.
Det var dagens från mig. Ha en fin semmeltisdag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar