onsdag 23 mars 2022

våren är här....




Jodå våren har nog kommit nu. Än är dock träden grå och oansenliga men det går att skönja små ljusgröna knoppar om man titta noga. Detta vackra träd står på ett av våra grönområden på vårat bostadsområde. Så härligt träd.

Jag tror bestämt att det pågår boende visning i området också.
Kan gissa mig till att det en lämplig plats för årets bobygge som denna lilla skata spanar efter.


Hoppas hon snart finner sitt plats för sitt drömboende.

Jag tog en ganska tidig promenad denna vackra morgon. Jo, det var ingen lång promenad men det var dock en promenad. Den här sittvänliga stenen stod där och såg så inbjudande ut att jag beslöt att testa den.


Här kunde man sitta skönt och njuta av den tidiga morgonsolen. Snart nog har gräset fått sin oemoståndligt ljuvliga färg. Då ska jag sitta här igen.

Snart ska jag gå ut och tvätta min cykel. Jo det behövs verkligen. Vet ju inte när andan faller på och det blir cykeltur utav.
Men innan dess blir det en bit choklad!
Choklad är nyttigt!!
Choklad är gjort av kakao, som utvinns från ett träd, som är en planta. Därför räknas choklad som sallad!
Ja, så väljer jag att se det.

Ge er ut i vårsolen om ni kan och har möjlighet. 
Kanske ta med en matlåda. Det är ju matlådans dag.
Kanske vi hörs i morgon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar