torsdag 25 augusti 2022

Denna morgon vaknade både mannen och jag av att katten gick bananas i huset. Jamade, gnydde och gjorde våld mot klädkammardörren dit han förmodligen ville ta sig in.
Vid halv sex förstod jag att katten inte skulle sluta och mannen inte skulle kliva upp. Då återstår ju bara jag själv att åtgärda saken.
Guldkatten ville ut, så enkelt var det. Men varför?? Han gick bara rakt ut och la sig på staketet...


staketet är ju förvisso inte så stort och brett men det är katten. Han kan knappt hålla sig kvar. 

Dagen gick och snart sken solen återigen och värmen var påtaglig, även för en katt.


dags för en siesta!

Eller så kunde det så ut så här



Det var nog mer så här han ville framstå.
Nu är det mesta som vanligt och lille kisen har ätit både nytt torrfoder och ny mjukmat. Då är man nöjd om man är en Guldkatt.

Vi övriga i familjen, alltså mannen och jag själv, har gjort så lite vi kunnat. Nåja, mannen har varit en runda till stallet medans jag bokstavligt brottats med mitt pussel som jag inte riktigt kommer överens med. Bättre tur i morgon kanske.
Nu blir det en stund med en lyssnarbok.

1 kommentar:

  1. Herregud
    Han är ju helt utslagen av hårt arbete katten alltså

    SvaraRadera