onsdag 3 augusti 2022

mitt i arbetsveckan

Så har vi kommit till mitten av arbetsveckan. Inte för att det påverkar mig eller mannen men ändå.
Värmen fortsätter, vatten måste nästan dagligen bäras ut till blommor och växter i vår minimala trädgård.


Mest plats tar utan tvekan pumpan. Undrar när den ska sluta växa och sätta frukter?


Blommorna är gula,stora och vackra men nu vill vi se fortsättningen.

Det är mer som tar fart i trädgården nu. Björnbären! Nu är de snart mogna och klara för frysen.


Björnbär är gott men inte för mycket och för ofta. Det får väl bli lite paj och eventuellt en burk marmelad.

Nyss hördes ett gällt skrik/jamande nerifrån gården. Kattslagsmål? Eller åtminstonde katter som inte var överens och ville markera revir. Tre kattägare, inklusive jag själv, rusade ut och letade efter de fyra katter som troligen var inblandade. Var min en av dem??. Kanske, kanske inte. Skulle bli förvånad då han är en fegis, men man vet ju aldrig. Våran Guldkatt kom rusande från en granne och sprang in och satte sig i hallen. Är han en av de skyldiga?
Nåja alla fyra katter kom hem välbehållna och lugnet är återställt.

Innan det blir allt för varm tänkte jag mig en stund i trädgården med en bok och något kallt, svalkande att dricka. Har förlagt min keps som jag alltid brukar använda då jag läser ute i trädgården. Nu finns den inte så jag fick leta fram något annat. Det fick bli denna....


Denna tropikliknande skapelse får idag ersätta min keps. Passar kanske bra då det idag är hattens dag.

Dags att ge Guldkatten mat. Sen ska han nog vila en stund och eventuellt begrunda vad som hänt tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar