onsdag 17 augusti 2022

Saknad



Idag skulle vi firat din 12 årsdag. Tyvärr finns du inte längre med oss. Du lämnade oss allt för tidigt. Tänker på dig, inte bara idag, utan så gott som varje dag. Saknaden är stor. Vår specielle, älskade Frank.

Värmen fortsätter och jag måste nog erkänna att jag börjar bli lite trött på denna värme.
Vill gärna ha lite svalare nu. Ibland känns det som jag bara vill krypa in i kylen och sätta mig. Detta går tyvärr inte för där är redan fullt. 
Det går stort sett inte att sova på nätterna. Nåja, bara att gilla läget.
Mannen är iväg för att träna hästar. Jag är hemma för att helst göra ingenting. Ganska ointressant info. faktiskt.
Mer ointressant information är att så här ser min knäckebrödsburk ut!


Vacker och funktionsduglig, men ointressant

Så är det väl så att de flesta semestrar börjar ta slut nu. Åter till arbetet. Detta gäller ju inte för mannen och mig. Vi har fullt upp med att göra ingenting.
Igår var det åter öppet för hösten på "min" förening. Jag var där och tog en fika. 
Skolorna börjar i veckan, om de inte redan gjort så. Livet återgår till det normala, om det nu finns något normalt.
I Malmö pågår "Malmöfestivalen", ett jippo med mycket mat, lite marknadsstånd, danstält, uppträdande
massor med folk och rekordvarmt. Nä, vi stannar hemma.

Kvällen ska mannen och jag tillbringa hos grannen som bjuder på smörgåstårta och spelkväll. Ska jag kunna vinna över dem ikväll då?? Återstår att se.

Klockan närmar sig nu tio på förmiddagen och jag har ännu inte ätit min frukost, trots att jag klev ur sängen halv sex. Frukost ska det bli nu.
Ha en fin dag därute



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar