lördag 13 augusti 2022

sommar, sommar, sommar

Att det är varmt råder ingen tvekan om. 30 grader och klockan är knappt middag.
Mannen och jag väljer att göra så lite som möjligt. Det innebär en kortare tur till loppis och ett tilläggsinköp i mataffären. Nu blir det uteplatsen med lite gott att äta och mycket att dricka



På loppisen idag fann jag en riktig gammal goding, Smokie. Så kul att lyssna till.
Plommor fick vi igår av son och sonhustru från deras trädgård. Gillar verkligen plommon. Till detta serveras ett eller flera glas kallt vatten till mig och eventuellt en öl åt mannen.
Snart blir det sommarpratarna. Den kan jag lyssna till medans jag försöker mig på korsordet.

Häromdagen var det spelkväll med grannarna. Ingen vinst åt mig. Ett spel gick till grannfrun och ett till mannen min. Tänk att det ska va så svårt att få klå dem alla.

Till och med katten är missnöjd med värmen. Går ut och in och finner liksom ingen ro. Det är helt enkelt för varmt. Synd om många djur nu. Hoppas många tänker på djuren och sätter ut vatten.

Nu känns det för varmt att sitta häruppe och knappa på tangentbordet. Måste ut en stund.
Ha de gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar