lördag 4 november 2023

rätt i tiden


Min blomma kan almanackan. Det är ju i November som dessa novemberkaktusar förväntas blomma och så gör min, varje år, flera gånger om.


Tycker det är så vacker färg på denna. Har en annan som är röd men den är betydligt mindre, men vem vet kanske växer den till sig.

Ja, så vara det då Alla helgons dag. Är det min dag då, tro??
i går tog mannen och jag en sväng till vår lokala kyrkogård och kikade på alla vackra ljus. Måste medge att det är väldigt stämningsfullt.

idag rullar maratonsändning på några radiokanaler, dygnet runt sen i fredags morgon fram till måndag morgon klockan 10. Dit ringer man in, hälsar och önskar låtar. Jag satt uppe några timmar och lyssnade i natt. Faktiskt en hel del "gamla godingar" som spelades. Tar nog några timmar även i natt. Men innan dess blir det en tur till våra vänner. 

Ute är det grått, trist och aningen vemodigt. Ett riktigt novemberväder. 
Jag stannar inne framför TV:n, tänder ett ljus, tar någon power nap och njuter av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar