fredag 10 november 2023

fritt val


Det cirkulerar en massa inlägg på facebook för tillfället. Det gäller att avsäga sig att socialamedier har tillgång till mina bilder och texter,. Det avser ocskå en avgift som ska tas ut om jag vill ha ett anonnsfritt facebook. Alla verkar helt hysteriska kring detta. Det kan inte va så, det måste ju varje enskild göra ett aktivt val kring, kan man väl tycka. Så tror i vart fall jag. Jag kommer inte att kopiera.

På tal om kopiera, vi har numera ingen skrivare så det blir inte så mycket kopierat. Minns inte senast vi kopierade något. Alltså, en skrivare är onödig för oss.

Kopia kan ju förvisso också innebära likhet mellan människor. Kan inte påminna mig någon i vårt /mitt umgänge som har någon look a like.

Själv tror jag minte heller försökt kopiera eller önska bli någon annan. Får väl duga som jag är.

Däremot kan man kanske tro att denna dag är en kopia av gårdagen. Samma regn, samma utsikt, blåst och höstrusk i allmännhet.

På bilden är det några överblivna pumpor från vår egen odling när vi bodde på landet. Numera blir det ingen pumpaodling, platsen räcker liksom inte till. Vi fick så mycket pumpor att vi inte kunde göra oss av med alla.

Nä, nu ska jag eventullt söka några pusselbitar. Pusslet jag lägger nu är både klurigt, tråkigt och har usel kvalitet. Får väl se hur länge jag orkar med det.

Ha en fin fredag och helg.
Fars dag på söndag, men det hoppar vi över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar