tisdag 14 november 2023

Regn och ostkaka


Jodå, det är ostkakans dag idag. Men, det blir ingen ostkaka här idag. Kanske under veckan men vi får väl se. 
Denna dag borde gå i städningens tecken men även det är oklart. Lite som ska strykas har jag som jag nog kan få till. Känns inte som något väder att putsa fönstren i. 

Jag undrar.... har ni börjat med julpyntningen?? Har både hört och även läst på sociala medier att det visst är många som både börjat pynta, julbaka och till och med ätit julmat. Själv tycker jag att allt det där är allt för tidigt. Räcker till advent med pyntet. Pynt och pynt, det blir inte mycket av den sorten hos oss. Julen har för min/vår del tappat både glans och intresse. 
 Undrar om vi börjar känna oss gamla??

Höstvädret visar sig inte från sin bästa sida idag Regn och rusk. Marken full av gulnade, hala löv. Se upp så ni inte halkar.

Men, livet går vidare vare sig vi vill eller inte. Bara gilla läget och försöka ta sig igenom. Det sägs ju att efter regn kommer sol.

Ha en fin dag därute och va rädda om varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar