söndag 18 december 2016

långt kvar till jul


Så har det hänt i år igen.... glömt tända den ena adventsgruppen. Idag först såg jag den stå där så ensam och övergiven i TV-rummet. 
Att döma av de ljusen är det ju långt kvar till julen.

Har ägnat dagen åt bullbak, trots att jag inte skulle. Det var ju inte bullar jag skulle baka idag. Inte baka alls om jag minns rätt. Nä, det var mer tvättstugan som skulle ses över lite extra idag men så blev det inte. Klev upp redan 04.05 i morse så jag borde hunnit med båda. Istället har jag slöat lite framför TV:n och sen arbetat vid datorn med vårens aktivitetsprogram till föreningen.
Jag har allt besvär med att hinna med adventsljusen i köket tycker jag. Det blir liksom inte av och snart är visst julen här.
Men lite har jag klart inför helgen.
Köttbullarna...check
mandelmusslor...check
brunkål...check
press-sylta gjorde jag igår...check
hmmm....sen var det visst inte mer som var klart.
Blir nog till att lägga på ett kål nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar