torsdag 8 december 2016

matkoma har inträffat



Vi är nu inne i slutfasen av detta års aktiviteter, åtminstånde för min del. Det är avslut, julkaffe, julbord och annan mat stup i ett. Denna dagen inget undantag. Idag var det räktårta som gällde. Det var en utomordentligt god och smarrig smörgåstårta det är inte det, men nu sitter jag här med magknip och ångrar den sista eller möjligen de sista bitarna av tårtan, chokladet, teet eller godiset som jag med glatt sinne stoppad in i min mun ihärdigt påhejad av mina ögon som nog tyckte att vi gott kunde ta någon bit till.
Hemma sitter mannen med utdragen tand, hungrig och får bara höra talas om mitt matfrosseri denna dag. Enligt tandläkarens ordination skulle han ta det varligt med fast föda idag.

Men han är inte ensam....tomtefamiljen har flyttat in och står där på golvet med sina små lyktor och tomtefar sitter på pallen och läser saga eller är det kanske rent av önskelista från alla snälla barn.



På bordet står en nästan utblommad hyacint som fått bättra på sitt anseende med lite tecknade effekter.

Själv tänker jag inta ryggläge och förmodligen inte göra mer detta datum.
Kram och go`natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar