fredag 16 december 2016

nu har jag tagit julledigt.....


Gäller julledighet även mig....är en fråga som visst Agnes ställer sig. Detta trots att det mesta, eller rättare näst intill det enda, den katten gör är att sova. Nä, nu var jag nog orättvis, hon förflyttar sig ju faktiskt en del också....mellan soffan, fåtöljen och favoritpallen en sträcka på max 50cm.

Min förening har nu tagit lite ledigt över kommande helger så nu tänkte även jag hålla lite låg profil och nästan inget arbete alls...
Men så är det ju det där med julen. Den tid som manar till lugn och frid!!! Nåja det blir nog bra med den saken.


Mandelmusslorna är i vart fall klara. Står nu i burkar lite var stans och väntar på att bli uppätna.












Mandelmusslor är för min familj ett måste på julen.











Nu blir det ju ingen jul med enbart mandelmusslor så imorgon får jag nog sätta igång med det som "måste" göras.


Idag stack mannen och jag iväg till Malmö. Dels för att titta till vår häst på Jägersro och så var det lite annat smått som skulle göras ( och faktiskt nästan också blev gjort)
Vi hann också med att äta middag ute idag. Det blev snitzel på Jägersro restaurang. Kaffe och kaka hann vi också med innan färden åter gick mot hemmet.

Här hemma låg katten kvar som om inget hänt (det hade det ju inte heller)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar