söndag 29 oktober 2017

aningen snurrig morgon






Redan igår kom jag ihåg att ställa om våra klockor inför vintertiden som visst startar idag. Inte hjälpte det.......lika förvirrad som vanligt om inte värre i morse när jag vaknade. Trots sent i säng och omställd tid så vaknade vi tidigt. Mannen före mig för  ovanlighetens skull. Nu började förvirringen! Tidigt uppe när det skulle va senare. Första frukosten kom liksom av sig, nu stämde det med ens inte längre. Ovanligt tidigt iväg till Slottsskogen för en härlig promenad, sen hem för att käka en andra frukost allt enligt tidigare rutin. Nu stämde det inte. Andra frukosten kom för tidigt och det blev naturligtvis oro i ledet.


Vintertid eller inte. Det är en helt sagolikt vacker höstdag här hos oss om man bortser från blåsten. Det blåser "småjävlar", uttrycket kanske funkar en Halloween helg.
Energin har infunnit sig. Tvättat och strukit är redan avklarat, liksom stalljobbet. Hästarna är ute och de tycks gilla läget. Ett halvt avsnitt av Morden i Midsommer har jag också hunnit med. Mannen har tagit hand om räkningarna.  Nu tänkte jag mig några timmar i forskningens tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar