söndag 1 oktober 2017

oktober är här


Gräddtårtans dag idag. Detta är ju tyvärr inte min tårta. Skulle mycket väl kunna stoppa i mig en bit. En stor bit. Tycker jag varit lite duktig idag. Först lite sovmorgon, sen slottstur med hundarna. Denna morgon bjöd på ett underbart höstväder. Perfekt för en rejäl promenad runt vackra Svaneholms slott.
Ett gäng av mannens skjortor har blivit släta och mjuka med hjälp av strykjärnet och mer tvätt har tagit plats i tvättmaskinen.


Igår var Julia och Elin här och red en stund på Daddy. Det fick bli barbacka ridning eftersom jag inte gjort iordnng någon sadel åt honom. Allt gick bra med ridningen men nu ska det ridas med sadel så jag har plockat lite i skåp, lådor och gömmor och gjort iordning lämplig utrustning.
Denna utrustningen är riktigt gammal. Sadeln har hängt med längre än jag kan minnas och shabraket har minst tio år på nacken. Vår gamla kära halvblodshäst Tanya var en gång ägare och bärare av detsamma.
Nu ska jag ägna mig åt lite annat så vi hörs kanske i morgon




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar