tisdag 10 oktober 2017

bättre förr......



Visst brukar det heta "bättre förr", och i detta avseende stämmer det. Förr i sammanhanget är inte längre bort än förra året men det är förr det också.
Förra året sken solen så vackert bidrog också med lite höstvärme så mannen kunde sitta ute i kortärmad tröja och dricka läsk medans han rensade alla de hundratals champinjoer som vi plockat i vår hage. Varje morgon fyllde vi flera korgar och spannar med goa champinjoner. Sen började jobbet med att rensa och förvälla de samma. Fortfarande finns det en del kvar i frysen. I år har det inte kommit en enda så då är det ju bra att det finns kvar.



Idag har jag hunnit med ett styrelsemöte och så en snabb promenad på 3km. Inte illa, tycker jag själv. Svårt att inte vilja sticka ut i naturen en så här vacker höstdag.
Men nu blir det inomhus aktiviteter resten av dagen.
Känner mig lite hungrig och kan tänka mig en tallrik gröt, havregyn, men jag hoppar över. Förvisso är det "grötens dag" idag men det får bli en annan dag för min del. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar