torsdag 26 oktober 2017

krassligt


Mannen har blivit krasslig.
Han har blivit (av mig) ordinerad sängvila, varma drycker, lite alvedon och vila och därmed inga slottspromenader med hundarna.
När jag själv slog upp de blå i morse, tidig morgon, kände jag lite rasp i halsen och aningen snuva. Det får inte bli så. Visst är vi hemma och så kallat lediga varje dag men detta till trots alls inte tid för höstsnuva och annat.
Idag är en dag som jag ska tillbringa helt här hemma. Inga turer till "stan", möte eller annat föreningsliv. Bara vara hemma och slappa.

Denna dag ger mig nog möjlighet och tid att släktforska lite. Nytt släktforskarmaterial kom med posten igår så det ska bli spännande att installera och se om det hittas någon kul typ från det förflutna som kan ha med min historia att göra. Släktforska är svårt och tidskrävande så det känns skönt när inga andra måsten pockar på uppmärksamhet.

Hur vädret är och blir denna dag har jag ännu inte kunna utröna. Anar att det är betydligt behagligare än  igår när vinden ven och regnet forsade ner. Hör från mitt arbetsrum varken regn eller vind idag så det blir nog ganska hyggligt som höstväder att betrakta.

Så får det väl bli en hyllning till potatisen. Det är potatisens dag idag.
Jag gillar verkligen potatis. Kan stoppa i mig mycket av den knölen.
På bilden är det kanske Sveriges mest odlade potatis, Bintje, som får representera.




Jag hoppas ni alla får en fin dag oasett väder och vind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar