måndag 2 oktober 2017

oh regnet de bara öser ner




Regn, regn och ännu mera regn. Jag kan lova att det regnat här idag. Bilden är förvisso inte från idag men regn som regn och jag lovar det kom MINST lika mycket regn idag.


Vi släppte ut våra hästar i morse efter att de haft boxvila några dagar pga en hovböld. Nu var det fullt ös på den bandagerade hoven. Bandaget höll och sitter kvar så vitt jag vet. Det blev några ordentliga turer runt i hagen. Så långt var väl allt ok men inte dröjde det värst länge förrän regnet formligen vräkte ner. Två genomblöta pållar tog lite skydd under  grannens träd men in i skyddet skulle de så klart inte gå. Daddy gillar inte när det smattrar mot plåten..


Vid lunch bestämde mannen och jag oss för att ta in dom igen. Onödigt att stå där ute och bli blöta när de kan ha det mycket mysigare i stallet och mumsa på härligt hö. Så fick det bli.



Läkarbesök har jag också hunnit med idag. Mer om detta vid senare tillfälle.
Tre butiker har jag besökt (även handlat i ) och nu sitter jag här och försöker få ordning på en inloggning som inte vill ge med sig.

Kanske bättre tur i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar