söndag 8 oktober 2017

gamla synder






Minnet sviker mig kanske men möjligen var det år 1978 jag första gången hade min tillfälliga hemvist här på Strömsholm. Ett eldorado för hästintresserade. Fantastisk miljö och med omgivning som tilltalar.


Som sig bör fanns/finns det mängder av hästar för många dicipliner här. Här är möjligheterna mycket goda för att både hästar och människor ska må bra och trivas här kortare eller längre perioder.



Andra och tredje gången jag hade min tillfälliga hemvist här var nog 2007. Då gällde det tränarutbildningen.


Även som vuxen studerande var kanske rasterna och besök på cafeet en av höjdpunkterna. Minns de goda bullarna. Här träffades vi alla så fort tillfälle gavs.



Att det var vackert runt om är ingen överdrift. Vilken årstid spelar mindre roll. Naturen har oavsett årstid alltid något att erbjuda.



Så här bodde jag vid mitt senaste och troligen sista besök som övernattande gäst. Lägenheten delade jag, Lars, Martin och Börje. Vem Börje var kan vi återkomma till vid ett annat tillfälle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar