onsdag 4 oktober 2017

vilken onsdag.....



Det har väl inte undgått någon att det är kanelbullens dag idag. Det är kanelbullar på längden och tvären. Tänkte själv jag skulle baka lite kanelbullar idag men efter en tur kring Svaneholms sjön insåg jag att jag inte gitter. Det får bli köpe. Vet, så får eller bör man inte tänka men det gjorde jag i vart fall. Min vanliga motionstur uppdaterade jag idag med 100%, inte illa trots att jag kände mig både illamående och svimmfärdig när jag var framme vid mitt mål. Med tanke på detta skulle jag kanske hoppa över kanelbullen idag.

Utanför blåser det näst intill storm. Hästarna står inne idag och mumsar på sitt goda hö. De borde kanske gå ut en sväng med tanke på att hovslagaren kommer i morgon och ska både verka och sko. Det kan bli så att Icecross blir aningen otålig. Vi får väl se hur det funkar.
Nu drar jag mig tillbaka för att göra lite arbete vid datorn och sen slappar jag nog lite.

Hoppas ni får äta goda kanelbullar idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar