onsdag 17 april 2019

askonsdag


Nu är jag här igen. Igår kom det inget inlägg, jag hade helt enkelt inte tid. Förmiddag och halva eftermiddagen gick åt att fira påsk i föreningen. Kaffe och påskbakelse precis som tradionen bjuder.



Sen hade barnbarnet tillsammans med andra musikintresserade ungdomar från Rytmus en trevlig och uppskattad konsert. Mycket duktiga ungdomar som efter endast efter två dagar tillsammans lyckades med en så fin konsert.



En fin kväll med andra ord.
Kan bara önska alla dessa fina och duktiga ungdomar lycka till. Naturligtvis ett extra lycka till till Julia. Du är bara bäst!



Jodå, vi är mitt inne i påskveckan.
Med askonsdag startar visst fastetiden. Nu är jag, eller vi, inte så mycket för just fasta så vi låter den detaljen bero. Påsken är ju för övrigt en starkt kristen helg så räkna med en hel del predikan och böner runt om i våra kyrkor denna helg/vecka.

Själv är jag inte troende så något besök i kyrkan tror jag inte det blir. Det är dock inte så att jag aldrig går till till kyrkan. Att besöka kyrkor kan för mig vara både intressant, spännande och ge en viss sinnesfrid.

Fasta är heller inget jag frivilligt ägnar mig åt. Nä, jag är nog mer att beskriva som en frossare. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar