fredag 19 april 2019

president i Uganda



I natt drömde jag att jag blev nominerad och vald till president i Uganda!!!!!
Vilka kvalifikationer och egenskaper som blev avgörande minns jag tyvärr inte.
Att maten var god på stället fick jag däremot besked om, likaså att det krävdes ganska stor packning av rena ombyteskläder för klimatet krävde ständiga ombyte. Faror lurade i form av vilda och illasinnade djur som saknade respekt för människan.

Vilka mina arbetsuppgifter bestod av kunde man inte redogöra för. Ganska förstående eftersom jag tror mig veta att jag saknar ALL kompetens i frågan.
När resan skulle ske fanns heller inga planer för. Jag antar att det lär dröja ett tag. Ett bra tag!

Sen drömde jag också att jag blivit ambassadör för något som hade med choklad att göra. Detta låter mycket mer passande än förstnämnda. Här har jag i vart fall både kunskap och stor erfarenhet.
Inte undra på att jag denna tidiga morgon vaknad med en kraftig huvudvärk.
Nu kan jag bara hoppas på att det inte var sanndrömmar.

Det ser ut att bli en lååång fredag, i ordets rätta bemärkelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar