torsdag 11 april 2019

Ingen punch...



Ärtsoppa med tillbehör och därefter pannkakor/plättar med sylt och grädde och en del annat smått och gott, så såg vår lunch ut idag. 
Det enda som saknades var punchen. Eftersom bilen väntade utanför fick punchen avstås.
Lunchen avnjöts på Jägersros restaurang samtidigt som det fanns möjlighet till spel och dobbel eftersom det var lunchtrav denna torsdag. 
Tänk att jag aldrig lär mig. Ska inte äta mer än jag egentligen orkar. Nu får jag skylla mig själv när jag går omkring här med magknip och dåligt samvete. Varför skulle jag lasta tallrikarna så fulla? Ögat orkar mer än magen som bekant!



Äntligen har jag bestämt mig för att börja använda en del av mina nya, oanvända kastruller och pannor. Nu är de framtagna från sina gömmor och har fått ersätta de gamla. Undrar om  de kan laga god och bra mat?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar