onsdag 3 april 2019

märklig dag






Märkligare dag än den igår får jag nog leta länge efter.
Det var en dag utöver det vanliga. ALLT gick lite underliga vägar.
Först ringde vårdcentralen och ville boka in en kontrolltid. Naturligtvis var tiden en tisdag, då jag alltid har föreningsuppdrag. Inte nog med detta, klockslaget var 13.00 vilket är den tid då vi öppnar för våra medlemmar.
Mitt under vårt medlemsmöte, som avhölls igår, ringde nästa läkare för att boka en tid. Nu gällde det ett annat ärende, en annan klinik och en annan stad. Datum och tid, jo tisdagen den 23 kl.13.00????
Efter en lång dag var jag så äntligen hemma igen. Posten hade kommit och låg på köksbordet. Det första mina ögon föll på var ett kuvert från Region Skåne. Öppnade brevet och det innehöll en tidsreservering för provtagning. Det gällde ett tredje ärende och på ett tredje ställe!!! Tiden då, nä det var inte en tisdag. Det var måndag den 8/4, den dag då jag bokat en resa!!!!!
Hur är detta möjligt.
den senaste tidsbokningen har jag försökt ändra datum till och blev lovad få ett telefonbesked idag hur viktigt det var att komma in snabbt.
Än har ingen ringt, men dagen är ju inte slut än så besked kommer säkert.

Jag känner jag ger upp.
Sätter mig ner och bara väntar.
Ha de gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar