lördag 27 april 2019

ensam hemma....

i går kom regnet, med blixt och dunder. Välbehövligt regn, tror det behövs ganska mycket mer. 
Det blev en minst sagt blöt hundpromenad i morse. Charlie undrade visst om det var nödvändigt att va ute så länge när det strilade ner från himlen. Frank bryr sig inte om väder och vind, bara han får rasa fritt på fältet en stund.
Mannen är iväg till Danmark och Klampenborg för årets första "utlands" tävling. Klart synd att det ska regna just idag, men så är det ju ibland. 
Nu sitter jag här ensam hemma och funderar vad jag ska göra av denna dag.
Först blir det tre bilder på temat "samma bokstav". Det blir bokstaven F idag.

Bild ett blir Frukost



Ett naturligt val så här på morgonen.
Denna morgon blev det två frukt/musli mackor som jag älskar.

Bild nummer två blir Flaska


Flaskan innehåller vatten. Dagen till ära smasksatt med lite citron.

Bild tre blir Fikon


Kanske lite mer oväntat men jag hittade en kvarglömd paket fikon i skåpet i morse så jag tänkte jag kan kanske göra en fikonkaka eller lite fikongodis. Får väl se vad det kan bli. Älskar fikon.

Nu tror jag det blir en loppistur. Vet ju aldrig vad man kan fynda.

Ha en fin lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar