onsdag 24 april 2019

påsken är över......





Allt har nu övergått till det "vanliga" igen. Vad som nu är vanligt. Hur som helst så är denna så kallade storhelg förbi för denna gång.

Igår var jag på läkarbesök och fick där veta att jag faktiskt inte mådde så bra som jag själv trodde. Alltför högt blodtryck! Nu stundar nya provtagningar och sedan avgörs om det ska behandlas medicinskt eller det går att självbehandla.

Mannen har stuckit iväg till tandläkaren nu på morgon så nu är hans dag förstörd.
Här hemma har hundarna stängts in i vardagsrummit i väntan på en hantverkare som vill och måste ha tillgång till vårt hem. Detta är Frank inte sugen på att tillåta så det blir rumsarrest för honom så länge.

En bra bok kommer att hålla mig lugn och harmonisk det mesta av dagen.

Så vill jag också fira alla dessa fantastiska ledarhundar som gör så stor skillnad.
Det är ledarhundens dag idag och bör uppmärksammas idag liksom alla dagar.
Vilken tur att de finns.

Ha en fin dag och vecka alla ni där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar