fredag 5 april 2019

ofta fel



Tänk ändå, med all den moderna teknik som finns att tillgå så blir det ändå fel. Förvånansvärt ofta till och med. Jag pratar om priserna på våra livsmedel. Jag vet, eller tror mig veta att det i grunden är ett mänskligt fel, handhavarfel, men ändå. Jag har lärt mig att kolla kvittolappen innan jag lämnar butiken. Ofta, kanske en av fem gånger upptäcker jag fel. Idag orkade jag inte gå tillbaka utan lät det bero, det var ju "bara" 15 kronor men det räknas ändå tycker jag.

Idag blir det tvätt. En del dukar med betoning på påsk ska tvättas strykas och sedan placeras ut och förgylla hemmet.


Lite mangling tillkom också. Det blir bra det här.

Påskliljor både lösa och i kruka skulle inhandlas idag men tji fick jag. Fanns inga? Det samma gällde påskris. 
För att trösta mig lite köpte jag nygräddade tosckasnäckor med hem till fikat. Alltid något.

Hörs igen gör vi kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar