tisdag 31 maj 2022

ibland kan jag sakna......


Idag är det på dagen 10 år sedan denna lilla krabat föddes. Nyss torkat och redan på jakt efter mat.
Det fanns en viss tjusning med att kläcka egna kycklingar.

Denna regniga dag, den sista i Maj månad,  har jag mest tillbringat i bil.
Först till Trelleborg för lite veckohandlat åt svågern. Sen vidare, lite mer ärende inne i Trelleborg innan färden gick, längs kustvägen till Skurup. Först passerade vi vår gamla bostad och blev nog lite besvikna. Tyckte inte att det såg så fräscht och inbjudande ut. Men, inget jag saknar eller kan påverka så låt gå.
Klockan tolv var det dags för vår 4:e covid spruta. Snabbt, smärtfritt och enkelt.

Raka vägen mot Svedala där vi gjorde ett första stopp hos vår lokal ICA-handlare. Lite inköp blev det, men mer väntas det bli senare i veckan.
Nu var jag rejält hungrig eftersom jag inte ätit något på hela dagen och klockan nu visade stax innan ett. Två mackor och ett glas äppeljuice, sen iväg med grannfrun för att köpa blommor.

Så styrde vi åter bilen mot Trelleborg och handelsträdgården där vi skulle handla.
Jo då, det blev lite blommor idag med. Drygt 500 kr slutade dagens blomsterinsköp på. Är det klart med inköp av sommarblommor nu då?? Ja, se det vet man ju inte.

Min nya fåtölj kallar! Det är dags för lite repriser .
Kanske hörs vi nästa månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar