torsdag 5 maj 2022

tillbaka

Jo, då är jag tillbaka efter några dagars time off. Får se hur länge det håller.

Vår "döda" krusbärsbuske har återuppstått. 
Det är jag så glad över!


För bara några veckor sedan var den här busken helt kal och utan livstecken. Så nära att bli uppriven och kastad. Vilken tur jag följde mannens råd och lät den stå lite till.
Idag är den frodig och vacker


Idag såg jag att den blommar och om allt går som det ser ut blir det massor av härliga krusbär även detta år.

Under gångna veckan har jag sålt av och gett bort en stor mängd pussel. Kan inte samla och spara på allt.
Men idag är ju en annan dag och mannen och jag ska till loppis i byn. Vem vet???

Idag har jag ägnat mig åt att tala med mig själv.
Jo, att tänka är att tala med sig själv, så säger ordspråket och det ligger väl mycket i det.

Under eftermiddagen fick vi oväntat besök. Kaffegäster.
Om en stund får vi mer besök. Det ska bli grillad korv tillsammans med grannen. Kanske även ett parti kortspel.
Får väl se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar