söndag 29 maj 2022

Mors dag


Så var det dags för ännu en kommersiell dag, Mors dag. Inget vi firar här.
Dock skiner solen på alla mödrar idag. I vart fall här i mitt område. Hoppas det gör så på många andra ställe också.

i går var det spelkväll med goda grannarna. Tre spel blev det.
Vem som vann......
Spel 1 vann JAG
Spel 2 vann JAG
Spel 3 vann JAG
Känner mig riktig mallig nu.
Idag blir det inget spel, det blir troligen trav på TV för hela slanten. Det är Elitloppet idag, då sitter
åtminståne mannen bänkad. Själv gör jag mest trolgt inget alls. 
Kanske kan det bli en kortare tur till vårt lokal loppis. Alltid kan man fynda något.

Har förstått att det är veterandagen idag. Hmm?? Har också läst att det är en flaggdag. Jo, men knappast för att det är veterandagen, snarare då för att det är mors dag. Eller??

Visst kunde man fynda på loppisen.


Denna fann vi idag. Mannen köpte den åt mig, så slipper han höra mitt tjat längre
Nu får jag väl koncentrera mig på något nytt jag vill ha.

Nu ska den provsittas resen av dagen.
Ha en fin dag ni alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar