lördag 7 maj 2022

inte på topp


Att jag vaknade , eller rättare, kliver ur sängen innan halv sex en lördag betyder inte att jag känner mig utsövd. Nä, det betyder att jag och några till var ute och käkade igår och käkade allt för mycket. Detta resulterade i att mättnaden låg kvar som en stor tung sten i magen på mig hela natten och långt in på förmiddagen idag.
Mannen ska till stallet och hästarna och jag ska inta soffan och vänta på lånehunden som vi ska passa en stund idag. Mer om dagen vet jag inte.

Våren har tagit en paus så det är lite svalare idag. 17 grader men ingen sol då känns det svalt.
Alltså, det blir ingen bra bok i solstolen i trädgården idag. inget trädgårdsröj

Det som stör mig just nu är att det pussel jag för tillfället har uppe inte riktigt kommer någon vart. Min motivation och känsla har liksom försvunnit. Är det dags att ta en pusselpaus??

Jag längtar ut och titta på de vackert gula rapsfälten och känna dess underbara lukt.
Så snart vädret blir aningen soligare/varmare tar jag med min kamera och sticker ut. Älskar blommande raps.

Jag känner att jag kanske behöver tvätta våra vinterjackor och hänga in i sina garderober. Behöver nog inte dem mer nu på några månader. För övrigt har jag inte några hållbara planer för dagen. En fundering är förstås att ta en loppisrunda i byn, men nä, så blir det inte.

Nä, nu ger jag upp för idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar